איך לבחור כלים סניטריים?

ברזים, כיורים, אסלות, אמבטיות – כל אלו תצטרכו לבחור לבד כאשר אתם משפצים את חדר האמבטיה. ואם בעבר האפשרויות היו מצומצמת והבחירה הייתה פשוטה יחסית, הרי היום המגוון האדיר הקיים בחנויות עשוי לעורר בלבול רב. עבור כל כלי סניטרי תוכלו למצוא דגמים רבים, אך האם כל דגם וכל כלי סניטציה יכול להתאים לצרכים שלכם? לא בטוח. במדריך הקצר הבא תוכלו למצוא את הטיפים שיסייעו לכם לבחור את הכלים הסניטריים המתאימים במדויק לדרישות שלכם.

ודאו התאמה למבנה הבית

כשבוחרים כלים סניטריים, חשוב לזכור כי אין בהכרח דגם אחד שמתאים לכל בית. אם לדוגמה בוחרים ברזים לאמבטיה יש הרבה גורמים שיש להתחשב בהם, למשל התאמה בין אורך הברז לבין הכיור ובחירה בין ידית אחת לבין ברז בעל שתי ידיות. גם בעת בחירה של אסלה, כדאי לבחון היטב את כל הדגמים השונים, ולפני שבוחרים באסלת מונובלוק או באסלה תלויה יש לוודא שניתן להתקין אותה בחדר הרחצה. אם אינכם בטוחים שהכלי הסניטרי מתאים לבית שלכם, לפני התקנת כלים סניטריים מומלץ להתייעץ עם איש המקצוע המבצע את שיפוץ החדר. קבלו ממנו המלצות לדגמים ולמידות הרצויים, ובמידת האפשר הזמינו אותו לבוא אתכם לחנות על מנת לבחור את הכלים.

בחרו מותגים מוכרים

כלים סניטריים איכותיים אמורים לשמש אותנו היטב לכמה שנים. אך במוקדם ובמאוחר, גם במוצר האיכותי ביותר עלולות להתגלות תקלות שונות. במקרים אלו, סביר להניח שתידרשו למצוא חלפים או מנגנונים לצורך תיקון המוצר, ואם בחרתם במותג לא מוכר ייתכן שיהיה לכם קשה הרבה יותר (או יקר הרבה יותר) לתקן את המוצר. לכן, כאשר בוחרים כלים סניטריים מומלץ מאוד לחשוב קדימה ולבחור במותגים אמינים ואיכותיים. מותגים מוכרים ונפוצים ימשיכו להיות משווקים, ואנשי המקצוע יוכלו למצוא בדרך כלל חלפים ללא קושי.

בדקו את האחריות

מוצרי סניטציה רבים כוללים אחריות המבטיחה לכם סיוע במקרה שבו מתגלים פגמים במוצר. שימו לב, לעיתים האחריות ניתנת לחלקים מסוימים במוצר או למנגנונים מסוימים. באסלות לדוגמה, האחריות תיתנן בדרך כלל למנגנון ההדחה, אך לא לחלקים כגון גומיות המתבלות מהר יחסית. האחריות יכולה להיות מושפעת גם מאופן ההתקנה של המוצר; לדוגמה, במקרים של מקלחונים או כיורים שלא הותקנו כראוי ובהתאם לתקנות היצרן, ייתכן כי האחריות לא תכסה את הנזקים או את הפגמים שנוצרו. אז כדי לבחור נכון, בדקו בטרם הרכישה מהי תקופת האחריות על המוצר ואילו מקרים היא מכסה.

לכו על בטוח

כמו בכל תחום, גם בתחום הסניטציה, תוכלו למצוא טרנדים אופנתיים שונים. זאת יכולה להיות אסלה עם מנגנון ייחודי או ברזים הפועלים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. פריטים אלו יכולים להיות מעוצבים באופן מושך מאוד, אך במקרים מסוימים הטרנד חולף ואתם נשארים עם מוצר שכאשר הוא מתקלקל או דורש שיפור קשה מאוד לתקן אותו. כדי להימנע ממצב זה, התייעצו עם מומחים בתחום של התקנת כלים סניטריים, ובחרו מוצרים איכותיים ואמינים שישרתו אתכם היטב לאורך שנים רבות.