איך בוחרים מקלחונים?

אם החלטתם להתחדש במקלחון חדש לאמבטיה ואין לכם מושג איך לבחור את המקלחון המתאים לכם ביותר – אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולסייע לכם להבין מהם הדברים החשובים לשים לב אליהם בטרם הבחירה, אילו סוגי מקלחונים יש ומה הכי מתאים לכם.
מקלחון לאמבטיה – רק כזה שעומד בתקן בטיחות!

לא משנה באיזה עיצוב תבחרו או באיזה סוג מקלחון, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לוודא כי הזכוכית היא זכוכית בטיחותית – מחוסמת (שאם נשברת, נשברת לרסיסים קטנים שפגיעתם קטנה משמעותית) או רבודה (שתי שכבות זכוכית המודבקות זו לזו כך שבמקרה של שבירה הן לא מתפזרות ופוגעות בסביבה), וכן שעובי הזכוכית עומד במינימום הדרוש על פי מכון התקנים.
סוג המקלחון

בהתאם לצרכים האישיים שלכם, הסגנון האישי שלכם וכמובן גודל החלל העומד לרשותכם – כך תבחרו את סוג המקלחון. אלו שני הסוגים הנפוצים העומדים לרשותכם:
• מקלחון פינתי – אחד הסוגים הפופולריים ביותר הוא המקלחון הפינתי. הוא תוחם שני קירות וסוגר את פינת חדר האמבטיה, ובכך מאפשר לחסוך מקום רב בחלל ומעניק קלות התקנה בכל חלל העומד לרשותנו. למקלחון הפינתי כמה צורות – מהסטנדרטי היוצר זווית של 90 מעלות, דרך המקלחון הפינתי המעוגל, המצויד בדלת מעוגלת במקום שתי דלתות זוויתיות, מקלחון זוויתי התוחם שלוש קירות משותפים בעזרת דלת זכוכית אחת וכן מקלחון פינתי קטום, המיועד לחללים קטנים במיוחד כיוון שהוא מכיל שלוש דלתות זכוכית "חתוכות" ונותן מקום גדול יותר בחלל.
• מקלחון Free Standing – זהו סוג מודרני ואופנתי של מקלחון, והוא מיועד לחדרי אמבטיה גדולים במיוחד. למעשה, מדובר במקלחון העשוי כולו מ"קירות" זכוכית ללא תלות בקירות האמבטיה כלל, כשאנו בוחרים היכן להציב אותו בחלל.

סוג הדלת

גם בסוג הדלת יש לנו בחירה, כשיש שני סוגי דלתות עיקריים. דלת כנף היא דלת נפתחת ומתקפלת, ואילו דלת הזזה היא דלת הזזה על גבי ציר קבוע. היתרון של דלת כנף היא בכך שקל יותר לנקות אותה ומחירה נמוך יותר, והיתרון של דלת הזזה היא בכך שהיא תלויה על מוט עליון בלבד, ללא מסילה. יחד עם זאת, ישנם מקלחונים המגיעים מוכנים ומצוידים בדלתות הזזה המורכבות על מסילות, וזה עלול להיות מקור להצטברות של נוזלים, אבק, קורוזיה וריח לא נעים.

אופן ניקוז המים

חלקו התחתון של המקלחון עשוי ריצוף ייעודי ושיפועים שנועדו לנקז את המים באופן יעיל. ניתן לבחור בבניה בצורת שיפוע שתעניק אשליה של חלל גדול יותר ושל המשכיות לחלל האמבטיה כולו, או להשתמש ב"אגנית", המעוצבת ממש כמו כיור גדול ושטוח יותר התוחם את רצפת המקלחון ומונע מהמים לצאת מחוץ למקלחון.
לא משנה באיזה סוג מקלחון תבחרו, איזה סוג פתיחה ואיזה עיצוב – הקפידו על האיכות הטובה ביותר. אחרי הכל, אנו לא רוכשים מקלחון כל יום, ורוצים ליהנות מהטוב ביותר.