איך בוחרים כיורים למטבח?

כל אחד, במיוחד מי שנהנה לבשל ולאפות, חשוב לו לעצב וליצור את המטבח המושלם בעיניו. לעתים מדובר בתהליך לא פשוט כלל, ובמקרים רבים מתלבטים בין גישות עיצוביות שונות ובין חומרי גלם שונים. אך כאשר מרכיבים את המטבח האידיאלי ובוחרים בארונות המטבח ובידיות המתאימות, חשוב מאוד שלא לשכוח פרט מרכזי לא פחות – הכיור. כיור המתאים לצרכיהם של בני המשפחה יאפשר עבודת הניקוי נוחה ונעימה, ואילו כיור שלא נבחר כראוי, עלול להוביל לקשיים רבים. במיוחד לשם כך, הורכב המדריך הקצר הבא.

בחירת סוג הכיור

כאשר בוחרים בסוג הכיור, אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא כמובן החומר שממנו עשוי הכיור ומידת העמידות שלו לאורך זמן. לשם כך ניתן לבחור בכיור נירוסטה או בכיור גרניט, הנחשבים לסוגים חזקים ועמידים ביותר. כיור נירוסטה עשוי מפלדת אל-חלד שבזכותה הוא עמיד בפני שיתוך (קורוזיה), ואף בפני חומרי ניקוי חזקים וכימיקלים שונים. מלבד זאת, הם קלים יחסית לתחזוקה ולניקוי ואינם נשחקים או נשרטים בקלות. מכיוון שמדובר בחומר נפוץ ואהוד מאוד, לא יהיה כל קושי למצוא את הדגם המתאים המשתלב במידות הנדרשות במטבח הספציפי. מי שהמראה המתכתי של כיור הנירוסטה פחות מדבר אליו, יכול לבחור בכיור גרניט שאף הוא פופולרי היום מאוד. גם הוא עמיד בפני שריטות, סדקים וכתמים, ואינו נפגע מסירים חמים או מכל נוזל חם הנשפך עליו. עמידות הכיור חשובה לא רק בשל סיבות אסתטיות ושמירה על המראה שלו, אלא גם בשל סיבות כלכליות; כאשר רוכשים כיור העשוי חומרים עמידים, אפשר להיות בטוחים כי הוא ישמש את המשפחה היטב לאורך זמן, ולא יהיה צורך להחליף אותו תוך זמן קצר.

התקנת הכיור

לאחר שבוחרים כיור מטבח מגיע השלב שבו יש צורך להתקין אותו, וגם במקרה זה קיימות מספר אפשרויות. אחד מסוגי ההתקנה היא התקנה שטוחה שבמסגרתה הכיור ממוקם בגובה משטח העבודה או נמוך ממנו רק במעט. התקנה מסוג זה היא הנפוצה והפופולרית ביותר, משום שהיא מאפשרת למשוך את הלכלוך לכיור בקלות וכך ניתן לנקות את משטח העבודה במהירות. את הכיור ניתן גם להתקין באמצעות התקנה תחתונה, כשבמקרה זה בוחרים להדביר את הכיור חלק התחתון של משטח העבודה. גם במצב זה ניתן לגרוף את הלכלוך למים, אך יש לציין כי הכיור נותר נסתר, ויש מי שיעדיף דווקא להבליט את יופיו של הכיור שנבחר.  אפשרות התקנה אחרת של כיור המבטח היא התקנה עליונה, כאשר הכיור נמצא על משטח העבודה. פעמים רבות שיטה זו מתגלה כפחות מוצלחת משום שהיא אינה מאפשרת לנקות את המשטח כראוי. את שיטת ההתקנה יש לבחור כמובן בהתאם לסוג הכיור שנבחר, וחשוב להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל לסייע בנושא.

בחירת הברז הנכון

על מנת להשלים את עיצוב הכיור של המטבח, נותר לבחור גם ברז למטבח. החלטה זו אין לבצע בקלות ראש, ומומלץ מאוד לבחור בברז שצבעו תואם לצבע הכיורים. כך ניתן יהיה להשיג את המראה המבוקש, כשיש אפשרות ליצור עיצוב אחיד או לבחור דווקא בברז בעל פיה מסתובבת וצבעונית שתוסיף עניין למטבח. אלא שמלבד שיקולי עיצוב, בבחירת הברז יש גם להתחשב בשיקולים פונקציונליים. כדאי למשל למצוא דגם הכולל צינור נשלף, וזאת במטרה להקל את שטיפת הכיור. גם הידיות של הברז צריכות להיות נוחות לתפעול, ועל כן כדאי מאוד להתנסות בברז לפני ביצוע הבחירה הסופית.

בשורה התחתונה, הבחירה בכיור ובברז צריכה להיעשות תוך שקלול של כל הגורמים השונים. חשוב מאוד להקפיד על עיצוב המותאם לסגנון הכללי של המטבח, אך יש לוודא כי הכיור והברז שנבחרו מתאימים לצורכי המשפחה וקלים לשימוש.