איך אפשר לשדרג את הנראות של המטבח?

את חדר המטבח שלנו אנחנו רואים מדי יום ביומו, אך לעיתים מגיע הרגע שבו אנחנו מרימים את המבט וחושבים לעצמנו שהגיע הזמן לשינוי. צבע ארונות המטבח עשוי להתקלף, הברזים מתבלים וגם הכיור כבר אינו מבריק כמו פעם. אין זה אומר שיש צורך בשיפוץ מקיף – לפעמים כמה שדרוגים קטנים יסייעו לרענן את מראה המטבח בקלות יחסית. אז איך אפשר לשפר את המראה של המטבח שלכם? כל הפרטים מייד.

מחדשים את ארונות המטבח

באופן לא מפתיע, כאשר אנחנו מעצבים את חדר המטבח שלנו, עיקר תשומת הלב מופנית לארונות. ארונות המטבח הם אלו שקובעים את אופיו את המטבח ואת סגנונו, ולכן כדאי מדי פעם לרענן את המראה שלהם. אל דאגה, לא תצטרכו להחליף את הארונות, במקום זאת ניתן פשוט לצבוע אותם מחדש. תוכלו לבחור בצבע המקורי של הארונות, או (אם תרצו לשנות את האווירה) להעדיף גוון שונה. אפשרות נוספת היא להחליף את ידיות הארונות. בדרך כלל, שינוי זה יהיה פשוט מאוד ויאפשר לכם גם להוסיף פרטים עדינים ומעניינים לחדר המטבח. תוכלו לדוגמה לבחור ידיות בגווים מעט שונים, או לבחור בידיות בעלות איורים מעניינים או בעיצובים יוצאי דופן.

מחליפים את הברזים

דרך נוספת לשפר את נראותו של חדר המטבח היא להחליף את הברזים. ברזי המטבח צוברים במשך השנים אבנית ולכלוך, וגם אם אנחנו מנקים אותם מדי יום, הציפוי שלהם נשחק וסגנון העיצוב שלהם מתיישן. החלפת ברזים למטבח יכולה גם להקל עליכם את השימוש בברז ולאפשר לכם ניקיון קל ומהיר של כיור המטבח. אם במטבח שלכם יש לדוגמה לכם ברז מדגם סטנדרטי, תוכלו לשדרג אותו ולבחור בברז נשלף שבאמצעותו תוכלו לנקות במהירות וביעילות את השוליים של כיור המטבח. רק שימו לב! אומנם יש ברזים שניתן להתקין באופן עצמאי ללא קושי, אך בדרך כלל עדיף לפנות לאיש מקצוע מומחה להשלמת העבודה.

מתקינים כיור חדש

כיור מטבח יכול להיות בעל השפעה רבה על מראה החדר. גם אם אנחנו מנקים את הכיור באופן סדיר, הוא מאבד עם הזמן את הברק הטבעי שלו ונשחק. מלבד זאת, בכל שנה יוצאים לשוק כיורים בעיצובים חדשים שיתאימו אולי יותר לקו העיצובי של המטבח. כך, בעזרת החלפה של כיור המטבח, תוכלו ליצור מראה מעודכן יותר המתאים יותר לצרכים העדכניים שלכם. כדאי גם לדעת כי כיום ישנו מגוון רחב של כיורים למטבח, בעומקים שונים ומחומרי גלם שונים, ואם תרצו, תוכלו גם לבחור בכיור כפול המתאים מאוד למי ששומר על כשרות או למי שמשקיע חלק ניכר מזמנו בבישול ובאפייה.

סידור מחדש

לצד שינויי עיצוב בסגנון בריהוט המטבח ובתשתית, חשוב מאוד גם לשים לב לאופן סידור האביזרים שבמטבח. בבתים רבים, בשל חוסר במקום, שטחי העבודה במטבח (למשל השיש) הופכים להיות מקום אחסון לאביזרים, לסירים ולשאר כלים. כך עלול להיווצר במטבח מראה עמוס שגם יכול להקשות עליכם בעת העבודה. לכן, אם תרצו לשפר את נראות המטבח, נסו לעשות סדר גם באביזרים. מסרו אביזרים שאינכם משתמשים בהם, הוציאו מהארונות כלים ישנים שאין בהם צורך ופנו מקום לסירים ולאביזרים אחרים. בסיום התהליך, חדר המטבח ייראה מסודר יותר ולכם יהיה הרבה יותר מקום לעבוד בנוחות.