איטום חדר השירותים לקראת החורף

החורף בישראל אומנם נחשב לנוח יחסית, אך לעיתים מספיקה סערה אחת כדי לשבש את מערכות הניקוז והתשתיות. בתקופה זו, לפעמים גם קשה יותר לאתר אנשי מקצוע לתיקון תקלות שונות, וכך אנחנו עלולים למצוא את עצמנו "תקועים" בבית עם חדרי שירותים בלתי שמישים. לכן לפני שהחורף יגיע לכאן באמת כדאי להכין את חדרי השירותים והאמבטיה שבבית.

הדברים שכדאי לבדוק

כלל ידוע בחיים הוא שהצרות שלנו יודעות למצוא אותנו במועד הכי לא נוח, למשל בזמן שבחוץ משתוללת סערה. לכן לפני שמתחילים הגשמים, כדאי לבדוק את הדברים הבאים:

  • איטום החלונות: חדר השירותים וחדר האמבטיה כוללים בדרך כלל חלונות קטנים המסייעים לאוורר את החדר. אך כאשר יורדים גשמים כבדים, חלון פתוח או לא אטום מספיק עלול להיות מקור לחדירה של מים. לכן, לקראת החורף כדאי לבדוק את איטום החלונות, ולוודא שאין סדקים או פגמים אחרים שדרכם יכולים להיכנס מים.

  • מצב האיטום ברצפות ובאריחים: בין הרצפות או האריחים שבחדר השירותים והאמבטיה יש בדרך כלל מרווח (הנקרא לעיתים פוגה) המלא ברובה. אם חומר האיטום הזה ניזוק, מים עלולים לחלחל דרך החלל שנוצר ולגרום לנזק למבנה. לכן, לפני החורף מומלץ לבדוק את מצב הרצפות והאריחים ולבצע את התיקונים הנדרשים.

  • איתור נזילות: נזילות בשירותים או בחדר האמבטיה עלולות לגרום לנזקים לא מבוטלים ולפגוע באיכות החיים של בני הבית. לכן, כדי להגיע מוכנים לחורף, מומלץ לבדוק את מצב הצנרת ולשלול את קיומן של נזילות.

  • מצב תעלות הניקוז: אם בחדר האמבטיה שלכם יש תעלת ניקוז, שימו לב לאופן התפקוד שלה. האם הניקוז מתבצע כהלכה? האם אתם יכולים להבחין בסימני נזק? בכל מקרה של ספק – פנו לאיש מקצוע.

לתקן לבד או לפנות לאיש מקצוע?

אם אחרי הבדיקה הראשונית אנחנו לא מאתרים בעיות איטום, תקלות או פגמים בתשתית הצנרת או באסלת השירותים – מצוין! אך כיצד עלינו לנהוג אם אכן נדרש תיקון? כאן חשוב לשים לב לטיב התיקון הנדרש ולהתייחס כמובן למיומנויות שיש לנו בתיקונים מסוג זה.

עבודות שניתן לבצע באופן עצמאי

  • חידוש איטום הרצפות והאריחים: בדרך כלל עבודה זו קלה יחסית, ולא תמיד יהיה צורך באיש מקצוע. רק שימו לב! לפני האיטום מחדש, עליכם להסיר את הרובה הישנה באמצעות כלי מתאים או מברג שטוח.

  • תיקון פשוט באסלה השירותים: אסלות שירותים סטנדרטיות מצריכות מאתנו לבצע מעת לעת פעולות תחזוקה כגון החלפת מכלול או גומיות. פעולה זו נחשבת למיומנות פשוטה יחסית, ואם ביצעתם אותה בעבר או אם יש אדם קרוב שיכול לסייע לכם, תוכלו להשלים את התיקון בכוחות עצמכם.

  • איטום חלונות: סוגי איטום מסוימים ניתן לבצע באופן עצמאי. שימו לב שהכוונה היא בדרך כלל לתיקונים קלים המצריכים בעיקר יישום של חומר איטום במקומות הנדרשים. אם לעומת זאת יש צורך בעבודה מורכבת יותר, כדאי לפנות לאיש מקצוע מומחה.

לעומת העבודות הפשוטות יחסית שתוארו לעיל, ישנן עבודות המצריכות ידע ומיומנות מורכבים יותר. החלפת של תעלת ניקוז, תיקון ניאגרה סמויה ואפילו החלפת ברזים – כל אלו כדאי שיתבצעו בידי אדם מומחה בעל ההכשרה המתאימה.