שיפוץ חדר האמבטיה בדגש בטיחותי

 יש הרבה מאוד סיבות למה להיכנס לשיפוצים, ביניהן חידוש של דירה ישנה שהוזנחה, או פשוט רצון לשנות את העיצוב ולשדרג את הקיים. סיבה חשובה לא פחות היא שיפוץ כדי להפוך את חדר האמבטיה לנגיש ובטוח יותר. אומנם זו סיבה קצת פחות מלהיבה מאשר בחירה של אביזרים חדשים ומעוצבים, אבל היא בהחלט מפתח להנאה גם מהפעולות הפשוטות כמו רחצה בסוף היום, או אפילו צחצוח שיניים בבוקר.
הפיכת חדר האמבטיה לבטוח יותר מומלצת מאוד לאנשים בגיל השלישי, למי שסובל מאיזושהי מגבלה פיזית, ולמעשה כל אחד מאיתנו יכול להרוויח משינויים קטנים שימנעו מאיתנו להחליק וליפול, וזאת מבלי להתפשר על העיצוב או על רכישת אביזרי אמבטיה יוקרתיים.


מניעת החלקה
זוהי כנראה הסכנה הכי נפוצה לכולנו, כאשר הסיכון עולה בקרב אנשים מבוגרים. לשמחתנו, יש כמה דברים פשוטים שאפשר לעשות. במהלך השיפוץ כאשר בוחרים את המשטחים השונים בחדר האמבטיה, חשוב לשים דגש על מניעת ההחלקה. יש היום כמה סוגים של מרצפות שמיועדות במיוחד לחדר האמבטיה, ומשלבות בטיחות עם עיצוב ואסתטיקה. ואם אתם לא מתכננים להחליף את הריצוף הקיים, יש שטיחים מיוחדים שניתן לרכוש, שהתפקיד שלהם הוא למנוע החלקה.
בחירת המשטח רלוונטית גם כאשר בוחרים אמבטיה או מקלחון. אפשר כמובן לרכוש שטיחון גומי לאמבטיה, ובכל זאת יש הבדלים שונים בין החומרים והגימורים מהם בנויה האמבטיה. פעמים רבות כדאי לשקול את החלפת האמבטיה במקלחון, מה שפותח את האופציות של מקלחונים לפי מידה, ובחירה של הריצוף בצורה ספציפית יותר.


חדר נגיש
תחת הכותרת הזו יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות כדי להפוך את חדר האמבטיה לחדר נגיש. זה חשוב במיוחד בעבור מי שמשתמש בכיסא גלגלים או מתקשה בהליכה, ואז כדאי מאוד להתייעץ עם מומחי נגישות כדי לבחור את האביזרים הסניטריים המתאימים. למשל ישנן אסלות אשר בנויות במיוחד כדי להתאים לכיסא גלגלים. לפעמים האפשרות הכי נוחה היא מקלחונים לפי מידה, שמאפשרים להשתמש בכיסא גלגלים למקלחת, או בשרפרף פשוט- הכול לפי הצורך של בני הבית. יש גם כמה דברים קטנים שכדאי לחשוב עליהם, שיכולים להפוך את השימוש הרבה יותר נוח ובטוח לכולם- כולל לילדים. למשל הנמכה של ארון השירות לאמבטיה ושל הכיור, או רכישה של ברזים בעלי סימון גדול וברור- כך שלא יהיה בלבול בין המים החמים לקרים.


הדברים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול

כבר ראינו איך דברים פשוטים כמו ברז עם סימון גדול או שטיחון מונע החלקה יכולים לשפר מאוד את הבטיחות של חדר האמבטיה. לצד זה יש היום מגוון רחב של אביזרי אמבטיה יוקרתיים ואיכותיים שיכולים להפוך את השימוש לבטוח ונעים יותר. דבר נוסף שכדאי לשקול הוא התקנה של תאורת לילה, שתסייע מאוד למי שמתקשה בהליכה, ותהיה טובה גם בשביל ילדים קטנים שיכולים ללכת לבד לשירותים- אבל מפחדים מהחושך.