שדרגו את המטבח למקום ביתי וחמים יותר

המטבח הוא ליבו של הבית ומהווה ממש את "מדורת השבט". לכן, נרצה להרגיש בו את כל המשתמע מכך: חמימות, ביתיות, ביטחון ותחושה שזה המקום שלנו, זאת לצד פונקציונליות שהיא חשובה מאוד, אבזור הכולל כל מה שצריך ואף מעבר. יש האוהבים את סגנון העיצוב הכפרי בו נעשה שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ המשדרים חמימות, ישנו שימוש בצבעים או גופי תאורה אשר תומכים כולם באוירה הכפרית והביתית. עם זאת, גם במטבח שעיצובו הכללי הוא מודרני אפשר ליצור את האוירה הביתית. מטבח בעיצוב מודרני לא חייב להיות קר ומנוכר. פריטים קטנים ואופן סידורם יכול לעשות שינויים מהותיים באווירה ובתחושה הכללית במטבח. איך עושים את זה? כמה דרכים.

 

מדפים עם פריטים דקורטיביים מעניינים

יש לכם פסלונים שאספתם בטיול שלכם במזרח או דרום אמריקה ועכשיו הם נמצאים בארון או במגירה? זה הזמן לשלוף ממנו כמה פריטים לטובת זריקת אווירה כפרית ואקזוטית למטבח שלכם. אפשר להתקין מדפים קטנים בנקודות שונות במטבח לטובת פריטים אלה ופריטים דקורטיביים אחרים. אפשר גם להתקין מדף אחד גדול שישמש אתכם גם לפריטים אלה וגם לטובת אחסון חפצי מטבח כמו כלים, קופסאות ועוד. לא כדאי "לפוצץ" את המטבח בכל הפסלונים או הקישוטים שצברתם במסעותיכם בעולם אלא לשים כמה שמתאימים ומשתלבים היטב במטבח.

תמונות במטבח? בעצם למה לא

אם אתם אוהבים תמונות, בין אם ציורים ובין אם הדפסים וצילום, גם המטבח הוא מקום מצוין לתלות בו תמונות. אפשרר להפוך קיר אחד או חלק מקיר לגלריה שלכם במטבח ולרכז בו כמה תמונות. הריכוז של כמה תמונות באזור אחד יתן לכך אפקט גדול יותר מאשר פיזורן. כדאי לבחור תמונות לא בצורה סתמית אלא כך שיהיה קשר מסוים ביניהן וגם קשר ביניהן לבין המטבח ועיצובו. הקשר יכול להיות גם ניגודי כך שאם המטבח מעוצב בסגנון מאוד מודרני עם צבעי שחור, לבן או אפור, תמונות צבעוניות יכניסו את הצבע וישברו קצת את המונוכרומטיות.

להביא את הטבע אליכם במטבח

אוהבים לבשל ולשלב תבלינים ועשבי תיבול? במקום לקנות למה שלא פשוט תרימו את היד ותקטפו את התבלין שמתאים לכם לשלב עכשיו בסלט או בתבשיל. אם יש לכם חלון גדול יחסית והמטבח מואר היטב, גידול צמחי תבלין יכול להיות כיף אמיתי. צמחים מכל סוג יכניסו למטבח ירוק, רעננות וביתיות אך צמחי תבלין משתלבים במטבח אפילו טוב יותר ויהיה להם אפקט כפול. אפשר אפילו לשתול שתילי ירקות כמו כרוב או כרובית אם יש מספיק מקום וישנו הרבה אור. אם המטבח אינו מואר או שאין חלון גדול מספיק, אפשר על מדפים (ליד הפסלונים מדרום אמריקה…) לשים עציצים עם צמחים אוהבי צל שאפשר למצוא במחלקת צמחי בית בכל משתלה. ישנן אפשרויות רבות לצמחים כאלה. אפשר ללכת עוד יותר רחוק וליצור קיר צמחיה שלם בו תוכלו לגדל מגוון פרחים וצמחים בשתילה לגובה באחת השיטות המתקדמות כמו הידרופוניקה ועל מצע מיוחד.

אמנות תוצרת בית

מעבר לתמונות או הצילומים שתתלו, אפשר גם להקצות מקום במטבח לאמנים הפרטיים שלכם, הילדים כמובן, שישמחו לשלוף צבע או טוש ולקשקש על הקיר כדי להוציא את האמן הפנימי שבהם. אז קשקושים על הקיר במטבח, אם הם נעשים באזור מסוים, יכולים להוסיף חן ואוירה משפחתית ושמחה. היום יש צבע מיוחד לקיר שהופך את האזור הצבוע ללוח מחיק, כך שאפשר למחוק בקלות ולצייר מחדש. אפשר לצבוע את האזור שהוגדר בצבע המיוחד ואז האפקט הוא משמעותי עוד יותר. האזור לא חייב להיות מוקדש כולו רק לציורי הילדים. אפשר גם לכתוב הודעות, מתכונים, לצייר בעצמכם כך שהאזור הצבוע יהיה מקום לביטוי עצמי (או סתם לתזכורות…) עבור כולם.

ברז מעניין שיקפיץ את מראה המטבח

עם המגוון הרחב של ברזים למטבח שיש היום, ברז הפך כבר לחלוטין לפריט עיצובי ולא רק למקור המים במטבח. ישנם ברזים בסגנונות עיצוב וגדלים שונים. אם המטבח מעוצב בסגנון סולידי ופשוט ומתחשק לכם פריט אחד שיקפיץ את המראה, ברז יכול לעשות את העבודה. ברז בעל קשת גבוהה, ברז שחור או כסוף, ברז עם שילוב של שחור ומוזהב או שחור וכסוף כפי שיש אצלנו באמבט4יו יכול להכניס אוירה יוקרתית וקלאסית. ישנם גם ברזים צבעוניים בצבעים שונים כמו כחול, אדום ועוד, כאלה שסגנון העיצוב שלהם מאוד מודרני ונקי או דווקא בעלי מראה וינטג' כמו הברז שהיה בבית של סבתא כך שאם המטבח מרגיש לכם קצת עייף וזקוק לאנרגיות מחודשות, ברז חדש עם מראה לא שגרתי יעשה את העבודה היטב.

קופסאות עם תבלינים אקזוטיים ליצירת עניין

תבלינים מכניסים צבע, עניין, ביתיות ואווירה חמימה, במיוחד תבלינים צבעוניים כמו כורכום פפריקה, סומק ועוד. קחו צנצנות או קופסאות שקופות בעלות מראה וינטג' או כפרי ושימו בהן תבלינים שונים והניחו אותן זו ליד זו על מדף או על השיש אם יש מקום. אפשר גם לשים בצנצנות פולי קפה, פולי קקאו, מקלות קינמון וכל תבלין אחר שיכניס פראיות ומראה אקזוטי. הם יכולים לשמש לקישוט אך כמובן שאם תעשו בהם שימוש בכלל הרווחתם.

אבזור מודרני בעיצוב ביתי

היום גם מטבח מאובזר היטב שיש בו את כל החידושים יכול לשמור על חמימות וביתיות באמצעות סגנון העיצוב של אותם מכשירים או אבזור. מכונת קפה למשל ניתן למצוא היום במגוון רחב של עיצובים וצבעים. ישנן מכונות בעיצוב וינטג' ובגוונים שונים כמו אדום, תכלת, סגול ועוד שיכניסו צבע ועניין למטבח מודרני עם עיצוב נקי. כך גם ברי מים, טוסטרים ואפילו מיקרו. ישנה אצל היצרנים מודעות רבה לחיפוש הסגנון הביתי והחמים אצל הצרכן והרצון לשלב בין מראה זה למקסימום נוחות.