עיצוב מטבח – לכל פרט יש חשיבות

כשאנחנו נכנסים לחדר מסוים, הדברים הראשונים שתופסים את העין שלנו הם מן הסתם הדברים הגדולים. הם אלה שייצרו אצלנו את הרושם הראשוני לגבי המקום. רק כך אנחנו יכולים להחליט אם הוא לטעמנו או לא.
אך כמו שכל אחד מאיתנו, אלוהים או השטן, נמצאים בפרטים הקטנים. באופן טבעי, כשמישהו מעצב חדר מסוים, הוא יתייחס ברצינות רבה לפרטים הגדולים מתוך מחשבה שזה מה שרוב האנשים יראו ולפרטים האלה הם יתייחסו. ההנחה הרווחת לא פעם היא, שהפרטים הגדולים, המשמעותיים, יסתירו את הפרטים הקטנים ולכן חשוב יותר להתייחס אליהם. זה לא מדויק והגישה הזאת לא נכונה.עיצוב מטבח היא דוגמא טובה לכך שכל פרט ופרט הוא חשוב, לא רק בהקשר של עיצוב אלא גם בהקשר על שימוש פרקטי, יעיל במטבח. אנחנו צריכים לזכור, עם כל החשיבות שאנחנו מקדישים לנראות של חלל החדר, הרי שהמטבח הוא מקום עבודה, ולכן חשוב להתייחס לכל פרט בו, לא רק במובן של "איך זה נראה" אלא גם במובן של "כיצד אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה נכונה".עיצוב מטבח מורכב כפי שאנחנו יודעים ממספר חלקים גדולים ורחבים. חלק אחד הוא הארונות שמעניקים לנו פתרונות אחסון שונים, חלק שני הוא השיש שמהווה משטח עבודה והקרמיקה שעוטפת את המטבח ושומרת עליו מפני רטיבות ולחות, חלק שלישי הוא הכיור, חלק רביעי מתייחס למיקום של מוצרי החשמל השונים, ובמטבחים רבים יש גם אי או דלפק מיוחד, שגם מהווה אלמנט לעיצוב וגם אלמנט לצרכים פרקטיים.כאמור, לצד כל אלה יש גם את הפרטים היותר קטנים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם. למשל, ברזים בכיור. על פניו זה נראה משהו פשוט, אך הוא בעל חשיבות ומשמעות רבה. מצד אחד, יש לברז תפקיד חשוב בעיצוב המטבח, בין אם זה בגודל, במבנה, בצבע שלו. ומצד שני, יש לו חשיבות רבה מבחינה פרקטית, כיצד אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה יעילה, פשוטה וחסכונית. אנחנו יכולים ליהנות משלל דוגמאות של ברזים אשר יכולים להתאים לנו.
לדעת לחבר בין הפרטים השונים
ברז הוא כמובן רק דוגמא אחת מיני רבים בהקשר של אלמנטים קטנים, באופן יחסי, שיש להם משמעות על עיצוב מטבח. אנחנו יכולים למצוא עוד מגוון רחב של פרטים כאלה אשר יש להם משמעות על העיצוב. למשל מתגים, שקעים, ידיות של ארונות מטבח, כיורי מטבח ועוד.

כאשר אנחנו מתכננים את עיצוב המטבח, עלינו להתייחס לכל פרט ופרט, ולראות כיצד הם מתאימים לעיצוב הכולל, כיצד הם יכולים להשתלב בעיצוב הכולל באופן מדויק. בין אם זה מבחינת חומר, צבע וכן מבחינות אחרות.

רק בצורה כזו אנחנו נוכל לייצר תהליך נכון ויעיל של עיצוב מטבח, באופן שכל הפרטים ישתלבו ביחד וייצרו רושם טוב על כל מי שנכנס למקום.