טיפים לבחירת ברז מטבח

המטבח היום הוא חלק מחלל פתוח הכולל גם את הסלון, פינת האוכל והכניסה לבית. לכן מושם דגש על מטבחים מעוצבים שישתלבו עם סגנון העיצוב של החלל כולו. מעבר לעיצוב, מטבח היום הוא רב תכליתי ונעשות בו פעולות שונות: בישול והכנת האוכל, ניקיון, אירוח ואפילו לימודים או עבודה. לכן מעבר לעיצוב, המטבח צריך להיות פונקציונלי מאוד ונוח. אחד הפריטים החשובים שיש להם חלק משמעותי בעבודות המטבח הוא הברז ולכן חשוב לבחור אותו בצורה נכונה. למה לשים לב כשבוחרים ברז מטבח?

נוחות והתאמה לצרכים שלכם

ברז מטבח צריך להיות קודם כל נוח ולענות על הצרכים וצורת העבודה שלכם במטבח. אם לדוגמה אתם אוהבים לנקות את השיש לעיתים תכופות והניקיון כולל גם התזת מים מן הברז, מומלץ לבחור ברז עם אפשרות לשליפה כך שיגיע לגובה המתאים. אם אתם מבשלים הרבה בסירים גדולים וצריכים למלא אותם במים, כדאי לבחור ברז שיותיר מספיק מקום להנחת סיר גדול כך שלא תצטרכו להיאבק כדי למלא אותו. יש מי שנוח לו ידית מעל הברז או ברז פרח עם ידית בצד. מומלץ לבחור ברז שניתן לסובב ולא ברז מקובע. השוו בין ברזים ובדקו את כל המאפיינים שישפיעו על נוחות השימוש.

סגנון עיצוב המתאים לעיצוב המטבח

ברז מטבח היום הוא לחלוטין גם פריט עיצובי. ממש כמו שישנם סגנונות עיצוב שונים למטבח: מודרני, כפרי, אקלקטי, כך גם לברזים יש עיצובים שונים, בין אם באמצעות מבנה הברז ובין אם באמצעות הצבע. צבע ברז מוזהב מתאים לסגנון עתיק ווינטג'. ברז גבוה ובצורת קשת מושך מיד את תשומת הלב ויהפוך אותו לדומיננטי מאוד בעיצוב. ברז שיש בו קפיץ יוצר מראה מתוחכם וברז בצבע שחור או עם מבנה נקי וקווים ישרים יתאים מאוד לסגנון מודרני. אפשר גם לעשות התאמת ניגודים: דווקא במטבח מודרני והייטקי לבחור ברז בסגנון עתיק שירכך ויכניס עניין.

ברז המורכב מחומרים איכותיים וקלים לתחזוקה

הבדל בין ברז איכותי יותר או פחות הוא בחומרים מהם הוא בנוי. אותם חומרים ישפיעו על חוזקו של הברז, חסינותו ועמידותו שמשמעותית מאוד בגלל שהוא נמצא בסביבה רטובה ובמגע עם מים כל הזמן. גימור של כרום למשל ישמור על עמידותו וגם יאפשר ניקיון קל והסרת אבנית ללא מאמץ. גימור של ניקל הופך את הברז לעמיד מאוד מפני מים וגם מפני שריטות.

לעמוד בתקציב שהצבתם לעצמכם

טווח המחירים היום בברזי מטבח הוא רחב, ממש כמו מגוון העיצובים, החומרים או הצבעים שישנם. לכן תבחרו את הברז בצורה מושכלת. אם אהבתם מאוד ברז מסוים אך הוא יקר לכם המשיכו לבדוק ולהשוות. יתכן שתמצאו אותו בחברה אחרת במחיר נוח יותר או שתמצאו ברז יפה ומתאים לא פחות שמחירו מתאים לתקציב שלכם.