המדריך לנורות לד לבית

כשאנחנו נכנסים אל חנות העוסקת בתאורה לא תמיד אנחנו מודעים להבדלים בין הנורות השונות, ליתרונותיהן, לחסרונותיהן ואף להתאמתן הספציפית לצרכים המסוימים שלנו ועלול להיווצר מצב שבו נסמוך בעיניים עצומות על המוכרן בחנות, וניקח כל נורה שיציעו לנו. המדריך שלנו, נועד לשפוך מעט אור על נורות הלד ועל נורות בכלל ולתת לכם מידע חיוני, שעשוי לחסוך לכם לא מעט כאבי ראש בעתיד.

מהן נורות לד ומה מייחד אותן מהנורות האחרות?

נורות לד נחשבות כידידותיות יותר לסביבה ולחשבון החשמל, בשל טכנולוגיה שונה המפעילה אותן. הן אינן מכילות גז כמו נורות הניאון או חוט להט ולכן הן צורכות פחות חשמל מהנורות האחרות ואף פולטות פחות חום מהן.

על אף שלכאורה, מחירן של נורות הלד יקר יותר ממחירן של נורות הליבון הנפוצות, משך חייהן הארוך יותר באופן ניכר מזה של נורות הליבון (בין 15 – 50 אלף שעות עבודה), מצמצם את הפער בצורה ניכרת ואף מטה את כף היתרון לזכותן של נורות לד. הוסיפו לכך את החיסכון בחשמל של עד לכ-80% מצריכת האנרגיה של נורת ליבון ותקבלו את שתי הסיבות המשמעותיות ביותר להעדיף את נורות הלד על פני נורות מסוגים אחרים.

מה צריך לבדוק כשקונים נורת לד?

את ההספק של הנורה – כדי לרכוש נורה עם הספק שמתאים לכם, ראשית, עליכם לדעת היכן בכוונתכם להשתמש בה ולאיזה צורך.

את גוון האור של הנורה – קיימים מספר גווני צבע של נורות לד, מצבע לבן צהבהב וחם ועד ללבן כחלחל וקר.

את החלל שאותו על הנורה להאיר – לדוגמה, התאורה החזקה הנדרשת במטבח אינה מתאימה לחדרי השינה, בהם, אמורה לשרות אווירה חמה ואינטימית.

את הצורך הספציפי שאמורה הנורה לספק – כדי ליצור פינת קריאה יעילה, למשל, תוכלו למקם בפינת הסלון המואר כולו באור בגוון חם (אווירה חמימה, זוכרים), מנורת קריאה שבה נורת לד בגוון קר.

לסיכום

נורות לד נותנות לא מעט אופציות לתאורה אפקטיבית. הכרת יתרונותיהן תהפוך את הרכישה שלהן למשתלמת, אם תדעו להתאים את הנורות הנרכשות לצורך המדויק שלכם.