איך לגרום לילדים להפסיק לזרוק בגדים בחדר האמבטיה

האם כשאתם מתעוררים בבוקר והולכים לחדר האמבטיה, אתם מוצאים את עצמכם מועדים על ערימת בגדי ילדים? האם הייתם רוצים שהם פשוט היו מודעים יותר לסביבה שלהם וירימו את בגדיהם בעצמם, מבלי שתצטרכו להזכיר להם זאת בכל פעם? או אולי אתם הורים טריים שרוצים לפתור את הסוגיה הזו עוד בטרם היא מתחילה? הנה כמה שיטות שיסייעו לכם להקנות לילדיכם את ההרגלים הטובים ויבטיחו חדר אמבטיה מסודר ונקי.

זהו את הבעיה
השלב הראשון בדרך לפתרון הוא לזהות את הבעיה. בתור הורים, אנו מחויבים לתכנון הארגוני של הבית כולו. שאלו את עצמכם: מתי הילדים מתרחצים בדרך כלל? מתי הם מרבים להשאיר בגדים על הרצפה? מהן הבעיות שהדבר גורם? להבין את הדאגה העיקרית שלנו ואת מוקד הבעיה, מסייע במידה רבה לקבוע את הפתרון הנכון.

הגדילו את מקום האחסון
שדרוג האחסון בחדר האמבטיה כחלק מתפיסת ארגון כללית הוא דבר חשוב התורם במאוד לתחושת הסדר והניקיון בחדר. אין ספק שלרוב חדרי אמבטיה יהיו לעיתים קרובות קטנים יותר משאר חדרי הבית ולכן ידרשו יצירתיות ופתרונות שונים – אך למזלנו, הם קיימים בשפע. תוכלו להתקין ארונות אמבטיה תלויים שיקנו לחלל מראה גדול ויוסיפו לכם מקום אחסון מתחתיהם, תוכלו לתלות ווים, להוסיף מדפים או מתלים ייעודיים כך שהילדים יוכלו לתלות עליהם את הבגדים או המגבת בהם ישתמשו לאחר המקלחת, ועבור הבגדים המלוכלכים – פשוט הוסיפו סל כביסה קטן שהילדים יוכלו לשים בו את הבגדים, בתוך חדר האמבטיה.

הקדימו תרופה למכה

ועוד כמה מילים לגבי הוספת סל כביסה בחדר האמבטיה. אם הילדים שלנו נכנסים להתקלח ומניחים את הבגדים על הרצפה, באופן טבעי הם ירטבו במהלך הרחצה. גם אם הם יהיו מצויידים ברצון הכי טוב שיש ובחינוך למופת, אם לא יהיה סל כביסה בחדר האמבטיה, הם ימצאו את עצמם משוטטים ברחבי הבית עם כביסה ספוגה ורטובה – וזה כמובן לא טוב לאף אחד. מקמו את סל הכביסה במקום נגיש גם עבור ילדים צעירים, כך שיהיה להם פשוט וקל לשים בו את הבגדים המלוכלכים – עוד לפני שהם נכנסים למקלחת.

חזקו את ההרגל החדש
כשהילדים מתחילים לרכוש הרגל חדש, הדבר עשוי להיות כרוך בקשיים ואתגרים בתחילה. לעתים הדבר עשוי לקחת גם כמה שבועות עד שהוא יהפוך להיות הטבע השני שלהם. ברגע שאנו מגדירים דרך חדשה לארגון הבגדים בחדר האמבטיה, הילדים יכולים להיות בתחילה מאוד נלהבים להשתמש בו. אך כעבור שבוע, אל תתפלאו אם תראו שרמת האנרגיה יורדת והם חוזרים לסורם – אל תתייאשו. תנו להם תמריצים שיסייעו להם לרצות לפעול נכון, שמרו על רוח חיובית ועודדו אותם להתמיד. מהר מאוד הם יעשו זאת בלי לחשוב, וחדר האמבטיה שלכם יהנה ממראה מסודר ונעים.